Subaru – jau 50 gadi pilnpiedziņas auto priekšgalā
Tieši pirms 50 gadiem Subaru sāka savu ceļu, lai kļūtu par pasaulē vadošo četru riteņu piedziņas ražotāju. Subaru Leone 4WD bija pirmais šāda veida modelis: praktisks un atjautīgs universālis, kas apvienoja vieglā automobiļa braukšanas komfortu ar veiktspēju, kas pazīstama no apvidus automobiļiem. Tas bija pirmais šāda veida modelis, taču nebūt ne pēdējais – līdz šim ir saražoti vairāk nekā 20 miljoni Subaru pilnpiedziņas automobiļu.
1970. gadu sākumā Subaru saņēma lūgumu no Japānas energouzņēmuma Tohoku Electric Power Company: "Mums ir neskaitāmi klienti un filiāles vietās, kur ir daudz sniega un apgrūtināti braukšanas apstākļi ziemā. Mūsu darbiniekiem ir jānokļūst objektos, lai veiktu remonta un apkopes darbus. Vai jūs varētu izstrādāt mūsu vajadzībām piemērotu pilnpiedziņas universāli?”
Subaru dizaineri pieņēma izaicinājumu, un 1972. gada vasarā Subaru masveida ražošanā ieviesa energokompānijas problēmas risinājumu – Subaru Leone 4WD. Tas bija pasaulē pirmais sērijveidā ražotais auto, kas apvienoja tā laika apvidus transportlīdzekļu veiktspēju ar praktiska vieglā automobiļa kompaktajiem izmēriem un izcilo braukšanas komfortu.
Novatoriskas tehnoloģijas no Japānas
Tā nebija nejaušība, ka Tohoku Electric Power Company vērsās pie Subaru ar savu lūgumu pēc četru riteņu piedziņas risinājuma. Jau tolaik Subaru bija kļuvis pazīstams kā jaunāko tehnoloģiju pionieris, īpaši inovatīvu spēka piedziņas un dzinēju risinājumu ziņā.
Subaru Leone modelis tika laists klajā 1971. gada rudenī, lai aizstātu piecus gadus iepriekš izlaisto Subaru 1000, kas bija viens no pirmajiem Japānas priekšpiedziņas automobiļu modeļiem. Tas bija arī pirmais Subaru modelis ar opozītdzinēju. Dzinēja zemais smaguma centrs uzlaboja automobiļa braukšanas īpašības, savukārt zemā vibrācija uzlaboja braukšanas komfortu. Avārijas gadījumā dzinējs paslīdēja zem automašīnas, kas uzlaboja braukšanas drošību.
Gandrīz uzreiz pēc Subaru 1000 ražošanas uzsākšanas Subaru inženieri sāka izstrādāt četru riteņu piedziņas izkārtojumu.
Ceļā uz nākotni
Pirmais pilnpiedziņas prototips tika pabeigts uz Subaru 1000 universāļa modeļa bāzes 1969. gadā. Tobrīd četru riteņu piedziņa nebūt nebija jauna lieta, taču tā joprojām bija salīdzinoši nezināma īpašība vieglajos automobiļos. Līdz šim četru riteņu piedziņa galvenokārt bija ierobežota ar apvidus transportlīdzekļiem, kurus līdz tam izmantoja arī Tohoku Electric Power Company.
Tomēr SUV nebija īpaši ērti. To braukšanas īpašības lika vēlēties vēl daudz, ko uzlabot, un aukstā salona dēļ strādnieki ceļā uz galamērķi sala. Tohoku cerēja, ka tiks izstrādāts moderns vieglais auto – atjautīgs universālis, kas būtu drošs uz parastajiem ceļiem, bet droši nogādātu galamērķī arī neatkarīgi no laikapstākļiem un braukšanas platformas. Šī vēlme tika iesniegta Subaru.
Kopumā tika izgatavoti astoņi pilnpiedziņas universāļi uz Subaru 1300 modeļa bāzes. Tiem pamatā bija priekšējo riteņu piedziņa ar pārslēdzamu aizmugurējo riteņu piedziņu un nedaudz augstāks klīrenss nekā standarta Subaru 1300 modelim. Automašīnas bija gatavas piegādei 1971. gadā un kalpoja kā prototipi nākamajiem modeļiem.